Tuesday 1 May 2012

Vol. 1 : Arab kata "muqaddimah", Melayu kata "Pengenalan".kot...

Assalamualaikum pembuka bicara tapi diri sendiri tak tau nak cakap apa---->

Jam kini menunjukkan 1.36 AM/1 Mei 2012~

ok seperti yang boleh lihat sekarang ni,blog ini masih suci murni lagi.belum dicemari dek ceritera merepek lagi meraban daripada uncle A kan :))
actually ni blog ke-3!!aku pernah ada.yang 1st punya tu,masa zaman kanak2 ribena dahulu.di zaman manusia moden masih mnggunakan bahasa2 rempit yg tidak senonoh lagi menggelikan O.o blog ke-2 pula buat untuk satu persatuan masa zaman ASiS dulu.dan sekarang dah diambil alih oleh Junior.aku kan dah OASiS *tapak tangan ke dada,kepala dongak keatas* =D

pasal blog 1st tu,lama gila biar menyepi blog tu sampai diri sndiri pun boleh lupa,,"ehh aku ada blog ke??" mula perasan balik pun lepas ada seorang hamba Allah *nama dirahsiakan* bitau dia ada usha blog aku.and puji cakap comel laa,lawak laa,entah apa-apa lagi lah.maka aku dengan penuh konfidennya menjawab,

"hahh?serious r??orang mana pernah ada blog sndiri.takde takde.ini pelik binti ajaib.."

ok ayat hujung tu aku main tambah baru.haha.time tu dah punya mati-mati ingat 'ehh ada org nk pekena aku ke apa ni?',sekali bukak blog yang dia cakap tu ermm barulah ternyata itu memang blog lama aku dulu.entah cemana tetiba boleh teringat balik satu persatu post yang aku buat kat situ.sekelip mata,,zzzzuuuup.NOSTALGIA yaa amat :)) taaaaapiiiiiii,macam aku ada mention awal2 tadi,tu kan blog masa zaman kegemilangan kanak2 dulu,makanya bahasa2 yang aku gunakan pun nampak sangat lah kebudak-budakkan dia.haha.dengan gambar comot aku posing dalam baju angkasawan yang kononnya hensem padahal macam tettttttt..bapak segan =.= tapi buat aku gelak lama gak melihat alahaiiii macam ni rupanya aku dulu2.kecik-kecik pun dah pandai bendalah macam ni.just bayang jelahh time kau dah form 5,sekali bukak blog yang kau pernah buat masa zaman sekolah rendah.BIAR BETIK??entah macam mana aku boleh lupa kewujudan blog tu pun masih menjadi tanda tanya hingga ke hari ini.lepas dah usha lama-lama then aku decide nak delete je blog tu.by right boleh je buang balik semua post2 lama dan decorate/renovate/create *ahh watever* semula blog tu.tapi sebab time tu masih belum sampai hidayah nak berblog balik kan,so better delete je daripada memalukan aku.post2 dia actually bagus pasal kisah presiden Iran, isu palestin, tapi cuma ayat2 dia jelaa macam kanak-kanak sangat.dan aku rasa kagum jugak,waaahhh time sekolah rendah pun aku dah mula fikir pasal isu umat.melihat anak muda sekolah rendah hari ni?hmm barangkali tengah duduk depan iPad, PS3, Ben 10 dan sebagainya pada saat ini dibawa arus kemodenan *nada kecewa* mungkin apabila ditanya soal Palestin pun dorang tak tahu agaknya.maka ia seperkara yang aku wajar bersyukur tentang diri aku.Alhamdulillah...


ehh ehh ehh abang A!tadi awal2 cakap tak tahu nak cakap apa,sekarang ni pekebenda?panjang berjela nohh.LOL.ok so sampai sini sajalah kalam aku untuk post PERTAMA kali ni.sekian wassalam :))

Jam kini menunjukkan 2.10 AM~ "wuii lama gak aku mengarangkan -.-"

p/s : saya ini orang baru.baru nak berjinak2 kembali dengan dunia blog ni.maka mengharapkan tunjuk ajar daripada blogger2 gempak lain "ada ke blogger lain nk usha blog ko wehh?peh-lis laa brader"..




3 comments:

  1. welcome ke dunia blog :)

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum,

    Welcome. Write well, and write right. :)

    ReplyDelete
  3. anonymous : thnx :)

    ariff : tenkiu der.tunjuk ajar ku sifu :D

    ReplyDelete